utorak, 9. travnja 2013.

Kocke od maka s kremom od oraha

Riknuo mi je mikser, novi ,star, samo 4 mjeseca :(
Prošli je otišao također iznenada, ali spokojno, dok sam mutila jaja s šećerom za božićni kolač od vanilije i kandiranih trešnji za poklon prijateljima, sjećam se kao da je bilo jučer.
Jadnik nije preživio skoro 10 dana miksanja i spremanja božićnih kolača, ali služio me je godinama.
Kupila sam novi sutradan, iako mi se na prvi pogled nije sviđao, s vremenom sam se zaljubila u njega i eto, u nedjelju me je i on napustio, jednostavno nije ni on bio stvoren za veće napore.

Naime, 2 dana i dvije noći sam pekla kolače za 40 ljudi.
Dogodila nam se nešto lijepo u obitelji što je trebalo i proslaviti, a to je razlog mog sumanutog pečenja koja je rezultiralo tonama kolača, neispavanošću, otečenim stopalima, bolovima u leđima ali i pohvalama te najvažnije zahvalom moje lošije polovice u čije ime sam i ih pekla te koji me je učinio jako ponosnom suprugom ovih dana.
Naravno, sumanuto pečenje rezultiralo je i jednom žrtvom, pokojnim mikserom, ali ja tvrdim da je to Božji znak da si napokon trebam kupiti(ne, kupiti je loša riječ), udomiti ovu ljubicu i pružiti joj divan dom..

                                                                                         Izvor

Naravno, prilažem i dokaz za sumanuto pečenje kolača, napominjem da je ovo jedan dio, nije sve stalo na jedan stol :D


I da, moj šćuko ( trešerski izraz za psa ) ima novu neodoljivu trenirku, pa vam moram pokazati kako je slatka, nakon toga pišem recept, obećavam :D






Ok, sad kad sam vas totalno izgnjavila dosadnim trivijalnostima, tj krepanim mikserom i šćukinom trenirkom, evo i recept za divne , ma predivne kocke od maka s kremom od oraha!

Recept sam pronašla na Coolinarici i oduševio me je, a i ovih 40 ljudi :D
Pa evo ga :


                                       KOCKE OD MAKA S KREMOM OD ORAHA

Biskvit :

150 gr maslaca
150 gr šećera u prahu
110 gr brašna
170 gr mljevenog maka
4 jaja
1 vanilin šećer
malo soli
6 žlica mlijeka
naribana korica 1 limuna

Pećnicu ugrijati na 180 stupnjeva.Odvojiti bjelanjke od žumanjke..
Pleh (20x30) obložiti pek papirom.

Omekšali maslac, sol, polovicu šećera u prahu i vanilin šećer dobro izmiksati te polako dodavati žumanjke.
Bjelanjke i preostali šećer u prahu istući u čvrsti snijeg i umiješati ga kuhačom u smjesu od žumanjaka.
Smjesi postepeno dodavati prosijano brašno, mak, koricu limuna i mlijeko.
Sve dobro izmiješati, namazati na lim i peći 25-30 minuta.
Kad se ohladi, biskvit razrezati na dva jednaka dijela.

Krema:

1.5 dl mlijeka
100 gr šećera
150 gr mljevenih oraha
70 gr mljevenih piškota
170 gr maslaca
mala čašica ruma
1 vanilin šećer
200-250 gr marmelade od marelica

Zakuhati mlijeko s šećerom, umiješati orahe, piškote, rum i vanilin šećer.
Kuhati par minuta dok se ne zgusne ( po potrebi dodati još mlijeka ili piškota).
Kad se masa ohladi, umiješati omekšali maslac u nju i pjenasto izraditi mikserom.

Marmeladu zagrijati i premazati obje kore biskvita.
Donji list namazati s 2/3 kreme, preklopiti drugom polovicom biskvita, premazati ostatkom kreme i posuti mljevenim makom.



                         







                                                                            Dobar tek!
                                                                          Mica kuharica

Broj komentara: 11:

  1. Suosjećam po pitanju miksera :( Prije godinu i nešto metlica mi se raspala usred pravljenja biskvita:( Nitko mi nije vjerovao da se to stvarno dogodilo. A za prošli Božić mi je mikser kompletno izdahno dok sam pravila muffine :(
    Inače, trenirka je preslatka, al šćuko je još slađi :)
    A ovi kolači izgledaju prekrasno, obožavam mak i kremu od oraha, napravit ću ga čim stignem <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ti imaš sreće kao i ja s mikserima :D

      Kolač obavezno napravi, prefin je! :*

      Izbriši
  2. Definitivno moram napraviti ovaj kolač. Ah, i ja sanjarim o tom mikseru, ali o onom Heavy duty modelu, ovi obični su 500W, a to mi je nekak slabašno za miješanje tijesta za kruh i takve malo žešće stvari...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam znala da ovaj moj željeni ima samo 500W, sad moram guglati cijene :D
      Mislim da je i ovaj moj izdahnuo jer je bio preslab za tijesta :(

      Izbriši
  3. I ja suosjećam po pitanju miksera. U zadnje četiri godine intenzivnog kuhanja riknuo jedan mikser, nakon toga polomljena metlica na drugom pa sam udomila jednog Ken-a (sličan kao KA samo puno jeftiniji, a ima jači motor. Moja tehnička strana nije mogla to propustit ;))
    Kad smo kod kućanskih aparata: u tri godine na novoj pećnici morali smo mijenjati gumu koja je obrubljuje jer je stara pukla usljed intenzivnog korištenja ;)
    Btw: svaka čast za toliku količinu kolača u dva dana. Bravo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Joj, ja sam zamalo prije par mijeseci udomila jednog Ken-a koji je bio na sniženju, prepovoljno, ali se rasprodalo sve dok sam krenula po njega :( Koji model imaš i jesi li zadovoljna?

      Haha, za gumu od pećnice, mene je isto najviše strah da mi pećnica kaže posljednje zbogom, a baš ju volim!

      Hvala za pohvalu, leđa me još ubijaju, morati će lošija polovica platiti masažu :D

      Izbriši
    2. Imam ovaj model:
      http://www.elipso.hr/mali-kucanski/multipraktici/KENWOOD-KMX84-%C5%82-AX970A/
      i jako sam zodovoljna. Bili su na akciji oko Božića ;)
      Masažu svakako treba platiti ;)

      Izbriši
    3. Nažalost ne mogu otvoriti link :(

      I ja čekam neku akciju :D

      Masaža plaćena :D

      Izbriši
  4. Administrator je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši
  5. Navijam za udomljavanje nekog miksera, ali i meni je nekako draži Ken, iako sam KA gledala godinama.:D

    Vjerujem da je kolač prefin jer čim je tu mak, ne može omanut'.:D

    Jedva čekam da isprobam.
    :*

    (Maja)

    OdgovoriIzbriši
  6. Ok, sad ste me navukle na Ken-a, budem ga detaljno proučila :)
    Joj, da , ti si pravi makoljubac, svidjeti će ti se se sigurno <3

    OdgovoriIzbriši