četvrtak, 14. ožujka 2013.

Preporuke za čitanje - 1. dio

Oduvijek sam obožavala čitati. Pritom mi je malo manje bitno o kojem se žanru radi jer volim čitati razne žanrove i o raznim temama. Osim toga, skupljam knjige i vjerujem da moja osobna kolekcija sada broji oko 300 knjiga (ne usudim se brojati).

U ovom sam vam postu htjela preporučiti nekoliko knjiga koje su na mene ostavile snažan dojam, a da nisu previše ozbiljne, misaone i filozofske. Pitku literaturu, ali s dobrim stilom pisanja, zanimljivim temama i čitljivom radnjom - knjige koje se ne ispuštaju iz ruku i zbog kojih sam nekada probdjela noć jer ih jednostavno nisam mogla odložiti. Krenimo na popis...


Isabel Allende - "Kuća duhova"


Inače jako volim opus ove spisateljice, a najdraže njene knjige su mi "Kuća duhova" i "Kći sreće", iako je "Kuća duhova" ipak ostavila malo snažniji dojam na mene. Po knjizi je snimljen i istoimeni film, s odličnom glumačkom postavom (Meryl Streep, Glenn Close, Jeremy Irons, Winona Ryder, Antonio Banderas, Vanessa Redgrave).

U ovom romanu Isabel Allende piše o tri generacije obitelji Trueba - snažnom i temperamentnom Estebanu, vidovitoj Clari, njihovoj djeci, a pogotovo o njihovoj kćeri Blanci, te na kraju o njenoj kćeri Albi i Albinom ocu, Pedru. Roman prati njihove ljubavi, boli, neobične događaje, njihov ponos, temperamentnost i zanimljiv karakter svih članova, a sve je to isprepleteno s tadašnjom političkom situacijom.

Ovo je knjiga koja se ne ispušta iz ruku i o kojoj se razmišlja još danima nakon čitanja.


Elizabeth Kostova - "Povjesničarka"



Od malih me nogu privlači literatura o nadnaravnim bićima, od kojih sam se najprije susrela s vampirima. Voljela sam literaturu s tom tematikom prije nego je postala mainstream, dok su vampiri još bili opasni i nisu blještali na suncu, te dok su oni koji su gutali takvu literaturu bili pomalo čudni. Uz strip Dylan Dog koji mi je bio i ostao zakon po tom pitanju, tu su se našle i neke odlične knjige, među kojima je i "Povjesničarka".

Ovaj roman je nastao nakon 10 godina povijesnog istraživanja i putovanja kroz zemlje o kojima Elizabeth Kostova piše, tako da ova knjiga nije prepuna "rupa" i nelogičnosti, već je veoma dobro napisana i slijedi povijesne zapise i mitove povezane s temom. 

Tu se isprepliću povijesne činjenice, legende, avantura i ljubavna priča koji su odlično povezani u jednu cjelinu. Roman prati potragu tri generacije za Vladom Ţepeşom (Drakulom) - djevojke čije ime u knjizi nije spomenuto, njenih roditelja Paula i Helen, te Heleninog oca Bartolomewa Rossija. Što su otkrili i što im se pritom dogodilo - doznajte sami. Vjerujem da nećete požaliti.




Laura Esquivel - "Kao voda za čokoladu"


Veoma dobar roman, a sam stil pisanja me pomalo podsjeća na Isabel Allende. Ovaj roman prati život Tite, najmlađe kćeri u obitelji De La Garza koja zbog obiteljske tradicije gubi mogućnost zajedničkog života sa svojom najvećom ljubavi - Pedrom, da bi mogla ispuniti svoju dužnost, brinući se za svoju majku do kraja majčina života. Njen voljeni Pedro ne pristaje na život bez svoje Tite, a da biste saznali što je učinio da bi bio bliže njoj, pročitajte ovu knjigu. Može se nabaviti po veoma povoljnoj cijeni u Algoritmu (za oko 30 kuna), dok su prethodne dvije knjige nešto skuplje (i duže).

Ovo je prvi roman koji je Laura Esquivel napisala, no ta se činjenica uopće ne odražava na njen stil pisanja jer veoma uspješno i spretno uvlači čitatelja u priču i ne dopušta mu da odloži knjigu prije nego je pročita do kraja.

Toliko zasad od mene. Nastavite nas i dalje pratiti jer će u budućnosti biti još nekoliko postova s mojim preporukama za čitanje.


Jeste li već pročitali neku/neke od ovih knjiga? Ako jeste, jesu li vam se svidjele? Ako niste, hoćete li ih pročitati?

- Meow -

2 komentara:

  1. od ove tri nisam pročitala jedino Kao voda za čokoladu, no po ukusu koji dijelimo, mislim da ću je nabaviti i pročitati :)

    OdgovoriIzbriši